Pagina's

donderdag 26 december 2013

Wat we gemaakt hebben voor het verjaardagsdinertje van mama is...

Laat ik eerst even een overzicht geven over hetgeen we hebben gemaakt voor de verjaardag van mam. Het "thema" (bah, klinkt eigenlijk niet zo leuk, maar we wilden er gewoon voor zorgen dat alles een beetje op 1 lijn zat en het niet zou eindigen in een al te eclectische maaltijd!) voor de avond was Winter Wonderland. De Winter sloeg vooral op het eten, lekkere winterkost. En het Wonderland sloeg dan meer op de kitshy decoratie :-)
Als aperitiefhapje maakten we zelf mini-saucijzenbroodjes, die wonderbaarlijk genoeg eigenlijk echt super-super-super lekker waren, als schrijf ik het zelf. Het voorgerecht bestond uit een geroosterde tomaten-soep met brood, gevolgd door het hoofdgerecht dat dan weer bestond uit ovengebakken krieltjes, 2 salades en kipragout. Als afsluiter de toch wel heftige chocolademousse met mandarijn en toch waren alle glaasjes leeg op het einde van de avond!!!
De inspiratie haalde ik vooral op Allerhande, een site van de Albert Heijn waar je echt super veel recepten vind die ook zeer haalbaar, betaalbaar en qua ingrediƫnten ook vindbaar zijn. Maar zoals je ondertussen wel weet probeer ik toch wel een persoonlijke draai te geven aan de recepten en nu kreeg ik daarbij dan ook nog de excellente hulp van mijn (stief)zus Amelie, waarvoor mijn dank lieverd!!!
Komende dagen zal ik de recepten, voorzien van een maak-verhaal zeker online zetten :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten