Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Mmmm, tomatencrèmesoep met groene pesto en speciale ballen

Nog eentje om te delen, want hij was super lekker!!! Deze soep maakten mijn lieve zus Amelie en ik voor onze "verlate Kerst" met het grote gezin. Een echte aanrader!!!





Heb je nodig:
  • 6el olijfolie
  • 1ui, gesnipperd
  • 1 teen knoflook, fijngesneden
  • 1 blik tomatenblokjes (400g)
  • 1el pijnboompitten
  • 1 el geraspte Parmezaanse kaas
  • 15g basilicum (enkel de blaadjes)
  • 125ml slagroom
  • 250 cherrytomaten
  • 4tl crème fraîche
  • 200ml water
  • peper en zout uit de molen
Ik moet er wel even bij vermelden dat wij de hoeveelheden behoorlijke hebben aangepast, daat het
gezin wat groter is als we allemaal samen zijn. En ik meen me te herinneren dat ik er nog wat tomatenblokjes aan heb toegevoegd, maar ik weet het niet meer precies :-) Amelie, als jij je het nog kan herinneren, just let me know!!!
En dan doe je dit:
  • Verhit 2 el olie in een pan en fruit de ui en de helft van knoflook ongeveer 3 minuutjes. Voeg de tomatenblokjes en 200ml water toe. Laat 20min op een laag vuur koken.
  • Pureer ondertussen de rest van de knoflook, de pijnboompitten en de kaas in de keukenmachine tot een pesto. Voeg de rest van de olie en basilicum toe en pureer kort.
  • Voeg de slagroom toe aan de soep en pureer kort met de staafmixer. Voeg dan de cherrytomaten toe en verhit 5min tegen de kook aan. Voila, je speciale ballen zijn al klaar :-)
  • Breng op smaak met peper en zout. 
  • Verdeel de soep over 4 kommen/borden en schep de pesto erop. Een theelepeltje crème fraîche erin, een snufje peper uit de molen hierover en klaar!!!
Ja, ik geeft het toe, ik ben een enorme tomatensoep-fan! Heerlijk! Dus ik probeer geregeld andere manieren om de tomaten-spanning er een beetje in te houden. Waarschijnlijk zullen er dus nog wel wat receptjes volgen :-)

Tot de volgende!
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten